برنده ایرانی طراحی مفهومی IF 2012




برگزیده مسابقه IF 2012 طراحی مفهومی
عنوان طرح: E-BOARD
طراح: محسن جعفری ملک

توضیح طراح:
اگه میز اتوی خونم خیلی خوب بود هیچ وقت برنده نمیشدم!!!

   همه ی ما تا به حال اتو کردن لباسهامون رو تجربه کردیم، کاریه زمان بر و خسته کننده! مخصوصاً اگه میز اتویی که داریم استاندارد نباشه؛ اون وقت اتو کردن لباس، تبدیل به شکنجه میشه!
   میز اتویی که طراحی کردم بر اثر همین معضل پدید اومده: "اتو کردن با میز اتویی که افتضاحه!"
  
واقعا چجوری میشه هم اینکارو راحت کرد و هم سریع؟ جوابی که من بهش رسیدم تا حد زیادی این مشکلاتو بر طرف میکنه. اول اینکه برای اتو کردن لباسها میشه پشت میز ایستاد و خب این وضعیت مناسب تریه تا اینکه بخواهید روی زمین بنشینید! دوم اینکه محل اتصال صفحه به پایه در کنار میز قرار داره و نه در زیر میز، این اتفاق ساده سبب میشه که سطح کار حول اون محور بچرخه و به زبان ساده تر هر دو طرف سطح میز قابل استفاده است! مطلب سوم که کامل کننده قسمت دوم هم هست اینه که صفحه کار به کمک چند مفصل ساده قابلیت تغییر شکل داره! به کمک دسته سبز رنگی که در محل اتصال صفحه و پایه قرار داره میشه این مفصل ها رو با ترتیب خاصی آزاد یا قفل کرد. وقتی دسته سبز رنگ روی وضعیت شلوار قرار میگیره صفحه از وسط باز میشه و این قابلیت رو به استفاده گر میده که شلواری رو که میخواد اتو بکنه روی صفحه میز بکشه و به قول خودمون شلوار رو تنش کنه! تو این وضعیت دیگه نیازی به صاف کردن پارچه به کمک دست برای اتو زدن نیست و بعد از اتو کردن روی شلوار میشه به کمک همون دسته سبز میز رو در وضعیت چرخش قرار داد و با یک چرخش 180 درجه پشت شلوار رو هم اتو کرد!
   با همین توضیحات کاربر با صرف مدت زمان بسیار کوتاهی نزدیک به 70-80 % لباس رو به سادگی اتو میکنه!

   وضعیت دوم حالت پیراهنه که صفحه دو تکه وسط رو به هم قفل نگه میداره و قسمت های باریک کناری رو که نقش آستین رو برای پیراهن بازی می کنند آزاد می کنه! تو این حالت میشه یک پیراهن مردانه رو به راحتی بر تن میز اتو کرد و مثل اتفاقی که برای شلوار می افته به سراغش رفت! این تغییر شکل میز و چرخش 180 درجه ای اون اصلی ترین قابلیتهای این میز اتو هستند.
   محل اتصال صفحه به پایه یکی از قسمت های مهم این محصول هست. در همین قسمت دسته سبز رنگ رو داریم که وضعیت قفل یا آزاد بودن مفصل های سطح کار رو تعیین میکنه. بعد از اون اتصالی رو داریم که یک سطح کوچک بهش متصل هست و جایی است که میتوان اتو رو روی اون قرار داد. به خاطر طراحی استوانه شکل اتصال صفحه به پایه، سطح نگه دارنده اتو میتواند به راحتی در سمت راست یا چپ میز قرار بگیره که برای افراد راست دست و چپ دست میتونه کمک بزرگی باشه. قطعه ظریفی در انتهای همین صفحه قرار داره که در صورت لزوم کاربر میتونه اونو بالا بیاره و سیم اتو رو از شکاف کوچیک انتهای اون رد کنه و با این کار سیم اتو رو از روی سطح کار بالاتر قرار بده. بعد از جای اتو، یک گیره با لبهای دندانه ای داریم که محل آویزان کردن تعدادی چوب لباسی سبک هست و این امکان رو به کاربر میده تا بعد از اتو کردن پیراهن یا شلوار اونها رو روی این گیره ها آویزان کنه تا دوباره چروک نشن! البته این قطعه به سادگی میتونه از بدنه جدا بشه و در مواقع غیر ضروری مخصوصا زمانی که میز جمع میشه، کنار گذاشته بشه.

آخرین قابلیت این میز
اینه که پایه ها برای حفظ تعادل میز در هنگام کار کمی پهن طراحی شدند اما به خاطر فرمی که دارند به راحتی در هم فرو میرن و سبب میشن تا میز نسبتا حجیم رو به راحتی جمع کرد و اون رو در هر فضای کوچکی جای داد.

در سایت مسابقه

برای دیدن 100 طرح برنده امسال به این پیوند مراجعه کنید.

با تشکر از محسن جعفری ملک
نظرات 1 + ارسال نظر
محمد امیری 8 اردیبهشت 1391 ساعت 14:50

بالاخره اون چراغ لعنتی سبز شد واسه یه ایرانی یه عکس هم از سبز شدنش بذاری خوبه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد