زیبا و زیرکانه







همه این محصولات شگفت انگیز و مبتکرانه توسط damjan stankovic طراحی شده است. او به طور تخصصی در زمینه های صنعتی،هویت(identiy)، اینترفیس (interface) وطراحی مفهومی مشغول است.

باهم نمونه کار های او را میبینیم:


پریز برق 5 سویه با نام letout outlet







چراغ راهمنای اقتصادی و زیست محیطی با نام eko


eko یک چراغ مفهومی ساده و در عین حال عملی برای چراغ های راهنمایی که نه تنها به حفظ محیط زیست از طریق کاهش آلودگی کمک میکند بلکه باعث رانندگی امنتر نیز میشود. eko به راحتی بر روی سیستم های موجود قابل نسب است.

مزایای eko:

به گفته طراح eko میتواند باعث کاهش آلودگی،مصرف سوخت،استرس و تصادفات بلقوه شود. او معتقد است وقتی رانندگان بدانند چه مقدار زمان دارند، اتوموبیلهای خود را خاموش میکنند و این باعث کاهش آلودگی و مصرف سوخت میشود.همچنین دانستن زمان باعث کاهش استرس میشود و لازم نیست مدام پای خود را روی پدال گاز نگه داریم و منتظر چراغ سبز باشیم در ضمن این آگاهی از زمان به عابران و رانندگان کمک میکند تا در زمان های واپسین هر چراغ کمتر با هم برخورد داشته باشند.







لیوان جالب برای نوشیدنیهای مختلف با نام cipher


لیوان خالی شبیه موزاییک های رنگارنگ بی معنی است. ولی وقتی مایع دورن آن ریخته میشود نامش مشخص میشود.هرچند بسیار پیچیده به نظر می آید ولی یک ایده بسیار ساده است. اشکال رنگارنگ در سراسر سطح شیشه به ظاهر به طور تصادفی پراکنده شده اند در حالی که این پراکندگی زیاد هم تصادفی نیست.زمانی که مایع را درون لیوان میریزید اشکال هم رنگ با مایع دیده نمیشوند و مشترکا با هم نام مایع را به وجود می آورند. مثلاوقتی شیر درون لیوان میریزید اشکال سفید رنگ دیده نخواهند شد و اسم شیر به صورت فضای منفی دیده میشود.این ایده حتی میتواند یک آیتم بازاریابی برای شرکتهای فروشنده نوشیدنیهای مختلف باشد.










با dose & serve ماکارونی رو بکشین و تقسیم کنین


این وسیله از جنس یک پلاستیک الاستیک است و دو هدف دارد. یکی اینکه سرو و پخت و پز ماکارونی رو راحت میکنه و دومین کاراییش اینه که به ما کمک میکنه که به اندازه ای که میخواهیم و به تعداد افراد به طور دقیق ماکارونی بپزیم (قابل توجه دانشجوها) برای این کار کافیست ماکارونی رو از بسته خارج کنیم و بین دسته های وسیله قرار دهیم و آن رابه آرامی ببندیم و اجازه دهیم تا ماکارونی در سراسر دسته پخش شود. سپس دسته را باز میکنیم و هر تعداد که از دسته ها را که میخواهیم بر میداریم.هر دسته نشان دهنده غذای مناسب یک نفر است. با این کار در وقت و هزینه صرفه جویی میشود و نعمت خدا توی سطل آشغال نمیره.









بازم ماکارونی : twister


این یک چنگال موجی! با نام twister است که در لغت به معنی کسی که میچرخاند یا میپیچاند است. هدف از طراحی این چنگال لذت بردن بیشتر هنگام خوردن ماکارونی که غذای مورد علاقه خیلی ها است میباشد. خوردن ماکارونی با قاشق یک اشتباه محض است.و حتی وقتی با چنگال هم غذا میخوریم بیشتر تمرکزمان روی این است که چه جوری ماکارونی رو دور چنگال بپیچیم که نریزد. اما با این چنگال با امواجی که روی شاخه هایش دارد ماکارونی را گیر انداخته و کمک میکند که راحت تر غذا بخوریم در نتیجه می تونیم تمرکز بیشتری روی خود غذا داشته باشیم و ازش لذت ببریم.








USBee


همین طور که از اسمش پیداست یک USB flash است شبیه زنبور.

این USB از ناحیه گردن کاملا انعطاف پذیر است و به راحتی در همه جهات حرکت میکند و نمیشکند. چیزی که معمولا اتفاق می افتد و USB  از این ناحیه دچار آسیب میشود.انعطافپذیری این وسیله به خاطر این است که از جنس سیلیکون ساخته شده است و اجزای الکترونیکی آن توی یک پوشش آلومینیومی قرار دارند که در زیر پوشش سیلیکونی است . بنانبر این در مقابل حوادثی ناخاسته مثل ریختن چای و آبمیوه و ... مقاوم است و یا حتی در مقابل نور یا افتادن. سیلیکون بخش عقبی دارای برش هایی است که باعث دفع گرما میشود و ترسی از داغ شدن دستگاه نباید داشت. انتخاب سیلیکون برای پوشش بیرونی بسیار عالی است چون از دست آدم سر نمی خوره که این امر با برشهای قسمت انتهایی تقویت شده است. وزن سبک و انعطاف آن ممکن است باعث گم شدن آن شود ولی شما میتواننید آن را به راحتی در جیبتان یا دستتان حس کنید و حتی میتوانید آن را به موبایلتان آویزان کنید. 







chigra 


دمیدن به داخل لیوان چای برای همه مرسوم است. تقریبا نوعی رفتار غریزی است که اکثر ما این کار را انجام میدهیم (فوت میکنیم). حالا اگر این کار لذت بخش تر و رنگارنگ باشه چی؟

اگر بتونیم عادت نوشیدن چای سالم را با لذتی شیرین همزمان تجربه کنیم چی؟

chigra از یک درب پروانه ای از یک پلاستیک سبک و بدنه ای از جنس فولاد ضدزنگ تشکیل شده است. درب پلاستیکی روی آب شناور میماند و بدنه فلزی آن در آب فرو میرود. وقتی شما شروع به دمیدن میکنید درب پروانه ای شروع به چرخش میکند و بدنه فلزی که چای درون آن قرار دارد با حفره های موجود در آن باعث ترکیب چای با آب میشود.







Mark

چراغ خواب و نشانه برای کتاب (bookmark)


این محصول یک چراغ LED است که برای مطالعه در شب طراحی شده است و به عنوان نشانه صفحه کتاب نیز استفاده مشود. وقتی خوندن کتابو تموم کردین یا خسته شدین اگه کتابو بزارین روی این لامپ خودش خودکار خاموش میشه تازه صفحه کتابم یادتون نمیره.






برج کج Leaning Tower


وقتی که خیلی طول میکشید یه دستمال کاغذی رو از رولش جداکنیم  فقط به یک نو آوری در زاویه محور نیاز بود تا این مشکل حل شه. این پایه ازجنس پلاستیک سخته که پایه آن با فلز پر شده(برای ثبات بیشتر). دستمال کاغذی رو در جهت عمود به محور بیرون میکشیم و خیلی راحت با یک دست جدا میکنیم. به هنگام پاره کردن زاویه تنگ تر باعث انجام راحت تر کار است.









ریشه: relogik


نظرات 3 + ارسال نظر
سحر 22 دی 1390 ساعت 20:31

توضیحات شو با تخیل خودت نوشتی نابغه !!!!!!!!

شما میتونین به منبعی که در پایان ذکر شده مراجعه کنید

akbar 25 آذر 1390 ساعت 16:01

تشکر میکنم خیلی میتونه به بچه های طراحی صنعتی مخصوصا ما ترم اولی ها کمک بکنه

HP 19 آذر 1390 ساعت 00:55

aaali bud

merrrr si (mese ebi bekhanid

manun

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد