فینالست ایرانی مسابقه طراحی میشلین ۲۰۱۱




طرح ایرانی  Mercedes Benz MGDS ELA 2011  در رقابت امسال میشلین فینالیست شد.


طراح این خودرو محمد قزل طراح ایرانی است که طرح وی در فهرست انتخابی نهایی هیئت داوران مسابقه طراحی خوردو میشلین ۲۰۱۱ قرار گرفت.


پیوند این طرح
در سایت رسمی مسابقه با تصاویر بزرگ تر و توضیحات کامل


برای مسابقه امسال ۲۰۱۱ یک حس قوی و تم تحریک کننده برای موضوع  مسابقه تعیین شد:

"Plus 10: The Best is Yet to Come."


    هدف  طراحی خودرو برای سال ۲۰۲۱ یعنی  10 سال آینده   برای مردم منطقه میباشد تا از راندن آن لذت ببرند. این طرح باید موضوعات  سبک  زندگی، سلیقه ها، نیازهای حمل و نقلی برای جمیعت آن منطقه از جهان را برطرف کند.
    نوآوری در فرم و طراحی و همچنین استفاده از تکنولوژی های جدید یا آینده مهم می باشد.


فهرست کامل طرح های راه یافته به مرحله پایانی


۴۰ داور این دوره از 20 سازمان و شرکت خودروسازی دنیا به شرح زیر می باشند:

BMW Designworks, Chrysler, Ford Motor Company, General Motors, Volvo, Mercedes-Benz, and Nissan و اعضای جدید امسال: Phil Zak, Hyundai Americas Technical Center; Franz von Holzhausen, Tesla; and Anne Asensio, Dassault Systemes


فهرست اعضای هیئت داوری



درباره این رقابت:

    کمپانی Michelin North America, Inc. (Michelin) مسابقه ی سالانه ™Michelin Challenge Design  را برای تجلیل و ترفیع و همچنین برای آگاهی رساندن به عموم  و فرصت نمایش آثار به طرح های برتر و اریجینال با طرز تفکر خلاق و نوآورانه را در زمینه طراحی خودرو برگزار می کند.

    با حمایت از طرح ها، کمپانی میشلین تصمیم به ایجاد ارتباطی نزدیک تر بین جامعه طراحان کرده تا با ادغام نوآوری با طراحی خودرو، وسایل نقلیه ای ایجاد کند که مصرف کننده تمایل به خرید آن داشته و از رانندگی با آن لذت ببرد.

    با بکارگیری موقعیت میشلین به عنوان یکی از اعضای رهبری کننده صنعت خودرو و موقعیت ویژه این کمپانی به عنوان یکی از برگزارکنندگان نمایشگاه بین المللی خودرو شمال امریکا North American International Auto Show (NAIAS) که محصولات خود را در این نمایشگاه اصلا بفروش نمی گذارد بلکه فقط معرف تکنولوژی و حامی صنعت خودرو است، این کمپانی مسابقه ای ترتیب داده تا در آن  تمام طراحان از سرتاسر دنیا چه به صورت فردی چه به صورت کمپانی های کوچک یا بزرگ خودرو سازی یا هرگونه کمپانی مربوط به صنعت خودرو با علاقه مندی تمام طرح های بکر خود را ایجاد کنند و در جایی که تا حالا فرصت نمایش آن را در مقیاس بزرگ نداشته اند  به نمایش بگذارند.

    در این مسابقه هر سال تعدادی طرح فینالیست می شوند و در نمایشگاه بین المللی خودرو آمریکای شمالی نمایش داده می شوند و بعد از نمایشگاه، برای برنده ها گواهی شرکت و کسب مقام برتری از طرف میشلن صادر می شود. این مسابقه نفر اول یا دوم ندارد و جایزه نقدی برای آن در نظر گرفته نشده اما معرفی طراح در همچین رخداد بزرگ خودرویی خود امتیاز بزرگ و ارزنده ای می باشد.

    این مسابقه به مدت ده سال است که در حال برگزاری است و امسال دهمین سال برگزاری آن در نمایشگاه دیترویت  جشن گرفته شد. اولین بار در سال ۲۰۰۲ معرفی شد و در سال ۲۰۰۳ در اولین نمایشگاه از ۱۲۵ طرح ارسال شده ۱۷ طرح نمایش داده شد و امسال در سال ۲۰۱۱ از ۹۷۰ طرح ارسالی از سرتاسر دنیا ۳۴ کار انتخاب شد تا در غرفه میشلن نمایش داده شود. طی این ده سال که میشلن تعداد کارهای قابل نمایش را دو برابر کرده، تعداد کارهای ارسالی ۷۲۹% افزایش داشته است.


سایت  Tabriz ID  این موفقیت را به محمد قزل تبریک می گوید.


شایان ذکر است یکی دیگر از طرح های راه یافته به فهرست نهایی نیز با نام ایران ارسال شده که در دیگر سایت های خبری مانند cardesignnews و یا americajr که نتایج این مسابقه را بازتاب داده اند، ملیت طراح آن را افغانی ذکر کرده اند. برای مشاهده این طرح به این صفحه مراجعه کنید.

نظرات 2 + ارسال نظر
۸۶ 29 فروردین 1390 ساعت 01:11

چه به امید شما خودمون نه رفتیم ژوژمان ها رو ببینیم نه عکسشونو گرفتیم.
خب ترم تموم شد! به عکس های ترم بالایی ها نیاز داشتیم که ببینیم درس و پروژه های خودمون رو چطور باید ارائه بدیم .

چشم ۸۶. به زودی همه رو یه جا می بینی

رضا 28 فروردین 1390 ساعت 02:50 http://www.reza-design.blogfa.com

شادباش میگم به او.ن طراح خوش ذوق ایرانی

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد